• Polish

Aromamarketing nie boi siê kryzysu
Przemys³ zapachowy nie tylko zdo³a³ uchroniæ siê przed negatywnymi skutkami popadaj±cego w ruinê handlu detalicznego, ale rozwija siê i to wrêcz w zawrotnym tempie.

Kiedy amerykañski Departament Handlu og³osi³ historyczny spadek sprzeda¿y detalicznej, rekordowa liczba detalistów zwróci³a siê w stronê alternatywnych form organizacji lepszego zbytu towaru. ”Dowiedziono, ¿e zapachowe strategie zwiêkszaj± nawet o 40% czas, jaki konsumenci po¶wiêcaj± na zakupy detaliczne – twierdzi go¶æ od zapachu C. Russell Brumfield. "Odk±d w ci±gu ostatnich miesiêcy gospodarka pogr±¿y³a siê w chaosie, coraz wiêcej du¿ych firm jest zainteresowana zapachowymi strategiami”.

EcoScent, najnowszy produkt firmy SnowMasters – efekty specjalne, sprzedaje siê w takim tempie, ¿e firma buduje nowy licz±cy 900m² zak³ad, zatrudniaj±c dodatkowych 75 pracowników, by sprostaæ zapotrzebowaniu na dostarczanie zapachowych urz±dzeñ, których liczba zamówieñ dochodzi do 500 miesiêcznie.

Urz±dzenia EcoScent s± dostêpne w ró¿nych wymiarach i pozwalaj± na u¿ycie wk³adu zapachowego wybranego spo¶ród ponad 100 rodzajów dostêpnych w sprzeda¿y lub zrobionego na ¿yczenie klienta. Wed³ug w³a¶ciciela SnowMasters, Francico Guerra, wk³ad wystarcza na oko³o miesi±c, stad ci±g³e zapotrzebowania na zamówiane produkty, zarówno dla sta³ych jak i nowych klientów.

Wed³ug Mike'a Umberga, dyrektora ds. sprzeda¿y i marketingu ju¿ nied³ugo zamówienia bêdzie mo¿na sk³adaæ telefonicznie lub za pomoc± faksu bezpo¶rednio w nowym zak³adzie. Co wiêcej dziêki wspó³pracy z Uniwersytetem w pó³nocnej Alabamie, studenci wybranych kierunków z zakresu marketingu i biznesu bêd± pomagali w sprzeda¿y i promocji produktów w ramach p³atnego programu sta¿owego.

Umberg, mimo zadziwiaj±cego sukcesu EcoScent, przyznaje ¿e, nie spodziewa³ siê w obecnej sytuacji ekonomicznej tak nag³ego rozwoju. „Nasz produkt dzia³a na rynku od o¶miu miesiêcy. Rozwijamy siê tak szybko ¿e, nawet nas wprawia to w os³upienie".
 
« poprzedni artyku³   nastêpny artyku³ »